Vaderdag vanuit China - Reisverslag uit Peking, China van Sylvia RB - WaarBenJij.nu Vaderdag vanuit China - Reisverslag uit Peking, China van Sylvia RB - WaarBenJij.nu

Vaderdag vanuit China

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

19 Juni 2011 | China, Peking

Nee, Vaderdag vieren ze hier niet.. Tenminste niet vandaag. En ondanks dat ik tot 6 uur heb gewacht om Jos vervolgens te smsen dat hij op Skype moest komen zodat ik dit gedicht LIVE aan hem op kon dragen, kon hij er helaas niet bij zijn omdat hij bij de reünie van Revoc is.
Mijn sms:
12 uur! Vaderdag! Graag verzamelen voor de cam!!
Jos z'n reactie:
Ik zit in Reuver bij de reünie van Revoc. De groeten van een hele hoop mensen, ook van Benjamin.
Gr. Jos

Lieve mensen van Revoc, natuurlijk heel veel groeten terug! Als trouwe supporter en aanvoerster van de harde kern mis ik jullie natuurlijk ook een beetje!

Back on topic! Bij deze dus nog even geen reisverslag maar een 'tribute to one of the most important persons in my life' enjoy! - don't be ashamed to drop a tear, I did!-


Voor mijn lieve neppapa,

Harde woorden behoren tot 't verleden,
Alle strijden zijn inmiddels gestreden.
Woord orkanen hebben plaats gemaakt,
Voor waar nu waardering is ontwaakt.

Ooit 'n zaadje verdwaald in 't zand,
Nu 'n volwaardige boom, een eeuwige band.
De wind waait hedendaags passief,
Fluisterend de zin: 'Ik heb je lief'.

Ons bloed is niet hetzelfde, noch ons DNA,
Toch zeg ik trots; "luister lieve neppapa,
In deze woorden voor jouw zit m'n sein,
Dat ik mij gelukkig prijs jouw dochter te zijn."


Heel veel liefs vanuit Beijing!
xxx Sylvia

  • 19 Juni 2011 - 09:09

    Jos:

    Harstikke lief van je; ik ben erdoor geroerd.
    Het was gisteren reuze gezellig op de reunie; uiteraard heb ik meer bij de "oude hap" gezeten, terwijl Benjamin met de huidige spelersgroep verkeerde.
    Benjamin is blijven slapen in Reuver (bij Ferrry), want hij moet daar vandaag toernooi spelen.
    Ik ben net opgestaan en ga nu mijn kop koffie drinken om een opkomende kater de kop in te drukken.
    Nogmaals geweldig bedankt voor de lieve woorden.
    xxxx Jos

  • 19 Juni 2011 - 11:30

    Speciale Ben:

    Lieve Sylvia,
    Heb zojuist fot'o's gezien en verslagen gelezen. Ik zag gelijk je gedicht voor Jos. Wat lief en ontroerend.
    En wat veel dingen maak je mee, het is niet bepaald saai te noemen en wat fijn dat je het naar je zin hebt.
    En wat is het erg warm bij jullie, 33 tot 39 graden, is dat nog te doen ?
    Hiero is het goed, mocht je het niet weten Martha had (heeft) nierstenen maar na behandeling met een vergruizer zijn die nu bijna weg. En Iris heeft een Herexamen, woensdag gaat ze wiskunde opnieuw doen. En we hebben (weer) kuikens, 14 stuks. Daar moeten we wat aan doen. Net als in China 1 kuiken per kip of zoiets.
    En zelf ben ik veel bezig met de locale politiek, nu met onze Schouwburg die extra geld vraagt waar anderen moeten inleveren.
    Nou, nu ik je website gevonden heb kan ik je verder volgen.
    De groeten aan alle chinezen.
    liefs uit Elim (2000 inwoners).
    speciale ben

  • 19 Juni 2011 - 15:26

    Chantal:

    Mooi hoor, kan ik ook een gedicht bestellen omdat ik geslaagd ben ;-).
    Bedankt voor je felicitatie trouwens. Het toneelstuk ging erg goed!
    Veel plezier daar!

    Kussies

  • 27 Juni 2011 - 17:22

    Simon:

    Ik heb een paar van je verslagen gelezen. Volgens mij vind je je draai daar wel.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 28541

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Soul searching & Spanish horses

18 Mei 2011 - 10 Augustus 2011

My Beijing Fairy Tale

Landen bezocht: