De eerste werkdag! - Reisverslag uit Peking, China van Sylvia RB - WaarBenJij.nu De eerste werkdag! - Reisverslag uit Peking, China van Sylvia RB - WaarBenJij.nu

De eerste werkdag!

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

25 Mei 2011 | China, Peking

Ni hao!

Ten eerste wil ik mijn moeder even bedanken die zo lief was om iedereen namens mij te bedanken! Sorry dat ik jullie (Anne, Bart, Nina, Bas, Ivo, Oma & andere mensen die via Facebook, Hyves, Whatsapp en Sms me iets hebben gestuurd) niet persoonlijk heb bedankt. Maar dus bij deze B E D A N K T!!! :D
Ook erg leuk dat ik veel positieve reacties krijg op mijn verhalen! Laat vooral je berichtje achter, ik lees ze allemaal!!!

Mijn eerste werkdag... Iedereen was ZO benieuwd! Toch leuk dat mensen zo nieuwsgierig naar je zijn. Beetje jammer alleen als je ze dan teleur moet stellen. Ik zal even kort maar krachtig opsommen hoe mijn eerste werkdag eruit zag:

1. Kleren uitzoeken tussen de piepkleine kostuums en pakken in de kelder. Ik zag een aantal van die Chinese jurkjes hangen en kreeg 't even Spaans benauwd. Na een aantal maatjes S en M te passen werd t toch duidelijk dat mijn armen langer zijn dan die van hen en dat colberts niet gemaakt zijn om als naveltruitjes te dragen.
Cecilia trok doodleuk een rood Chinees jurkje (maat 10-jarig meisje) uit 't rek en vertelde me dat de andere GRO's (guest relation officer, jajaaa!) deze in de zomer aan moeten. Gelukkig kon ze hard lachen om de opmerking: "Als ik die aantrek zou ik zo regelrecht uit de Chinese playboy kunnen zijn gelopen". Uiteindelijk hebben we gelukkig een donkerblauw jasje kunnen vinden (staat mooi bij mijn zwarte broek en blauwe bloes NOT) die me qua lengte in ieder geval goed zat. Ik zou d'r verder wel een bankstel in mee kunnen smokkelen maar ach! Je kunt niet alles hebben! Al hoewel, misschien past er ook nog zo'n dure vaas bij?!
2. Lezen, lezen, lezen. Ik heb de huisregels gelezen, de introduction of the hotel, informatie over hotel m.b.t kamers, prijzen, faciliteiten, opties etc., gelezen over de hotspots, restaurants, winkeltjes en natuurlijk aandachtig de toeristische kaart van Beijing bestudeerd.
3. Aangezien er gister niet veel te doen was is dat eigenlijk het voornaamste wat ik heb gedaan. Mijn baas Russell kwam op Cecilia af met de melding dat hij "damned Microsoft Office" voor z'n "shitty computer" moest gaan halen omdat daar blijkbaar iets mis mee was. Ik zag mijn kans tot promotie en schoot meteen in actie. Mijn nerd kant voelde de ICT drang opkomen en bood heel beleefd aan of ik dat niet voor 'm zou doen. Dat zou 'm een hoop gedoe in de winkel schelen aangezien hij ook geen Chinees kan.
Zo gezegd, zo gedaan en na wat vloeken en zuchten had ik Office voor hem op de laptop gezet... Wachtend op die vette promotie deelde hij me even tussen neus en lippen door dat ik toch 6 dagen moest gaan werken i.p.v. 5 "because all foreigners do that". @#$^%$&%^!!!!!

Gelukkig was mijn werkdag al om 6 uur ten einde gekomen... Cecilia en ik liepen naar onze kamer en bleven daar zo'n anderhalf uur rusten.
Omdat ik toch graag bij de tijd wil zijn besloot ik om net als alle Chinezen hier in Beijing HEUL HIP mijn haar koper te gaan verven. Natuurlijk niet zelf dus we gingen op zoek naar een kapper. Op onze zoektocht zijn we nog heel wat leuke winkeltjes tegen gekomen, met eentje o.a. neppe Louboutin's, Manolo's (niet mijn ding), Chanel's! Oh god, ik voelde me in de hemel! Toch maar besloten om even nog wat geld te sparen zijn we wat doorgelopen... We stopte nog ergens at a farmacy zodat ik neusdruppels kon kopen. Lang leve Cecilia want ik zou bij god niet weten wat 'neusspray' op z'n Chinees is...
Eenmaal bij de kapper aangekomen moest ik eerst even wachten. Ik liet ze een foto zien van de kleur die ik ongeveer wilde... Het stelde me enorm gerust dat de jongen in de winkel ongeveer dezelfde kleur had, zo wist ik tenminste wat ze deden want het verven hier is me net iets TE goedkoop (20 euro).
Ik kon plaats nemen en hij liep naar achter de verf klaarmaken. Het mengsel waarmee hij terug kwam maakte Cecilia aan het lachen.. (check de foto's) Maar aangezien ik wel vaker rare kleur verf heb gezien was dit voor mij niet zo'n 'shocker'. De manier waarop hij de verf aanbracht wel!! Maaaar het mocht er niet om liegen, de kleur leek aardig in de goede richting te zijn! De jongen liep de winkel uit toen de verf in moest trekken. Maar het duurde zolang voordat hij terug kwam! Een andere jongen besloot om er nog maar wat verf in te gooien in de tussentijd en dit mengsel leek anders dan het andere... Eventjes gewacht maar het mocht er uitgespoeld worden! Ondertussen was Charlie (Cecilia's vriend) ook gearriveerd. Toen ik met m'n natte haardos in de stoel ging zitten, en ze namen de handdoek af kon ik niet ophouden met lachen!!! Mijn haar was een mengsel geworden van: babyroze, perzikroze, fuchsia, lila en zwart!! Helaas kun je de verschillende kleuren nog niet zo goed zien op de foto's.
Aangezien ik niet van plan was om zo te vertrekken nam de 'baas' (23j.?) de leiding en besloot mijn haar OPNIEUW te verven. Om maar even een lang verhaal kort te maken ben ik uiteindelijk na veel gezeur als een aubergine de deur uit gelopen.. Maar mijn kapsel was in ieder geval wel mooi geknipt!
Poging nummer 2 voor koperkleurig haar onderneem ik waarschijnlijk over 2 weken als mijn aubergine zich getransformeerd heeft naar een Milka verpakking...

Na deze catastrofale poging hadden we inmiddels wel honger gekregen en besloten om ergens (00:05 uur) in een restaurantje flink te gaan BIKKEN! We hebben daar heerlijk Chinees voedsel naar binnen gewerkt. - Bijna gestikt in het pittige eten - terwijl Cecilia nergens last van had! Besloot om te trakteren en zijn voldaan naar huis gegaan, op het kapsel na dan.

Mijn tweede werkdag!
Kan ik kort maar krachtig samenvatten:

Er was niks te doen!!

Het was een enorm rustige dag en er checkten nauwelijks gasten in. Ik heb me ook deze dag voornamelijk gericht op het oriënteren -ik kan het trema teken niet vinden op dit Chinees toetsenbord- op toeristische plaatsen in Beijing, en dat zo'n acht uur lang! Helaas kan ik bij de Front Office niet met het computersysteem aan de slag want deze is in het Chinees, BUMMER!! Gelukkig checken er woensdag Nederlanders in! Dat moet een raar gezicht trekken als ik ze verwelkom in het Nederlands!!
O ja! Voordat ik 't vergeet! Ik heb met Russell onderhandelt over mijn vrije dagen en hij gaf een voorzetje en zei tegen me (alweer) "yea but all foreigners do that" ik kopte 'm er vervolgens in met "yea but they get paid" *MOEWHAHAHA* dus ik heb mijn gelijk gehaald en mag gewoon 5 dagen 8 uur blijven werken i.p.v. 6 dagen 6,5 uur.

Heel veel liefs

xxx

  • 25 Mei 2011 - 14:16

    Kim:

    Dich bis un kiep ouk!
    Bisse ouk blie met dien hoar?
    Ik kin gen foto's vinde helaas, allein die van ut vliegtuig. Ik wach gespanne op de res...

    btw Loek en ik goan vriedaag twie dwergpapegaaie hoale (JEEEJ)

    Love you!

  • 25 Mei 2011 - 18:30

    Laura:

    Meadje!
    Leuk um dien verhoale te leaze van watse doa allemoal beleafs :)
    Ik hoap detse het noa diene zin hes.
    Succes in elk geval met dien kommende werkdaag en geniet van alles!
    Ik blief dig volgen via deas site.. ;)
    Liefs xx

  • 25 Mei 2011 - 20:11

    Chantal:

    Leuk om een berichtje van je te lezen meis. Vind je het niet grappig om al de kleine mensen te zien, allemaal zo anders als jij, om er dan ineens een westerling tussen te zien. Ik kon er wel eens van schrikken om een blanke in Ayacucho te zien, me vervolgens realiserende dat ik er zelf ook zo uit zie :S
    Have fun there!

    xxx

  • 25 Mei 2011 - 20:54

    Willo:

    Dag Bol,
    Wat een geweldig gedicht over die vogel.
    Ben blij dat je het zo naar je zin het. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Hier in Nederland is de invulling van de 1ste kamer bekend. Ronduit een ramp. VVD, PVV, CDA hebben samen 37 zetels, met de SGP erbij de meederheid.

    Un abrazo fuerte

  • 26 Mei 2011 - 00:21

    Fettie:

    hey meissie! wat ben je toch weer creatief bezig geweest! dat bewijst maar weer waarom we je hier in venlo mc giver noemen! wneer komt jou t beste uit om even bij te kletsen op msn! let me know ik ga nu slapen jij zou nu wel elk moment moeten beginnen ik mis je dikke kus en we missen je hier:) knuffel van de katjes

  • 10 Juni 2011 - 07:43

    Eddieee:

    "yeah but they get paid" *MOEWHAHAHA*"

    Jij durft, goed gedaan :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 20 Mei 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 28535

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 23 Januari 2014

Soul searching & Spanish horses

18 Mei 2011 - 10 Augustus 2011

My Beijing Fairy Tale

Landen bezocht: